سوغات تهران ، پایتخت کشور ایران
نوشته شده توسط : gheirati

افراد زیادی که به تهران سفر می کنند، فکر میکنند سوغات تهران گردش و تفریح و رستوران های بزرگه، اما تهران برای چندین سال پایتخت این کشور بوده و قبل از آن هم جز شهر های بزرگ ایران بوده و سوغات مختلفی دارد. در این مقاله می خواهیم درباره سوغات پایتخت صحبت کنیم.

شیشه گری و تراش شیشه

بدون شک از قدیمی ترین صنایع دستی تهران که تا به امروز جز مهم ترین هست صنعت شیشه گری است. قدمت این هنر به 2000 هزار سال پیش در تهران بر میگردد. با استفاده از خمیر مذاب شیشه انجام می شود. در این هنر معروف افراد دیگری هم دخیل هستند. همجوشی شیشه، معرق شیشه جز این صنعت کاران هستند. در تهران بازار های معروفی برای فروش آثار این هنرمندان وجوود دارد که می توانید از آنها خرید کنید.

سوغات شیشه گری تهران

سفال

سفال گری جز هنر های کهن ایرانیان است، و پایتخت کشور ما جز شهر های صادر کننده این هنر است. تهران به دلیل داشتن خاک رس مرغوب به این شهرت در زمینه سفال رسیده.

سوغات تهران سوفال

برای رزرو هتل تهران به سایت hihotel مراجعه کنید.

رودوزی

هنر دوخت دستی برای ایجاد طرح های رنگی و زیبا روی پارچه ساده است. در تهران این هنر پیشینه تاریخی دارد، امروزه بسیار آثار کمی از رودوزی در سطح شهر میبینید اما همان هایی که باقی ماندند جز بهترین ها و قدیمی ترین ها هستند.

رودوزی ، از سوغات تهران

سیب دماوند

قطعا یکی از با کیفیت ترین سیب های ایران، سیب دماوند است. سیب های دیگر مانند سیب شمیران، گلاب، شفیع آباد، عباسی و قندک جز بهترین ها در ایران است. اگر به صورت زمینی سفر می کنید، حتما از این سوغات به شهر های خود ببرید.

دوغ آبعلی

شاید بشود گفت قدیمی ترین نوشیدنی مردم تهران دوغ آبعلی است. تاریخچه این برند محبوب به 70 سال پیش بر میگردد. دوغ آبعلی امروزه آن کیفیت سابق را ندارد اما در برابر کارخانه های امروزی جز بهترین ها است.

سوغات تهران دوغ آبعلی

مقاله بهترین مراکز خرید تهران را می توانید در وبلاگ hihotel ببینید.

جاجیم

هنرمندانی در فیروز کوه تهران زندگی می کنند، عشایری که با به دست آمدن پشم با کیفیت از آن جاجیم میبافند. اگر می خواهید سوغات خوب و دست ساز از تهران بخرید جاجیم بهترین گزینه است.

سوغات تهران جاجیم

چاپ باتیک

باتیک نوعی هنر چاپ روی پارچه است در تهران و شهر هایی مثل اسکو، تبریز رواج دارد. در این هنر با استفاده از قالب ها، طرح های مختلفی روی پارچه چاپ می شود. برای این کار از رنگ هخای طبیعی مانند زرد چوبه، انار، اسپرک و روناک استفاده می شود. اما پیدا کردن این هنر در تهران بسیار کم و نادر است. شما می توانید در محله های قدیمی تهران این هنر را پیدا کنید.

سوغات تهران چاپ باتیک

ورنی بافی

نوعی زیر انداز خاص که تلفیقی از فرش و گلیم پدید می آید. اهر، یکی از شهر های مهم است که ورنی بافی در آن جز سوغات است. اما این کار را عشایر انجام می دهند و احتمالا با کوچ خود به سمت تهران، ورنی بافی را جز سوغات تهران کرده اند.

سوغات تهران ورنی بافی

در تهران مراکز خرید بسیاری برای صنایع دستی ذکر شده وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید و در صورت تمایل آنها را بخرید.

برای رزرو هتل در نزدیکی این مراکز خرید به سایت hihotel.ir مراجعه کنید.

  • پاساژ پروانه یا جمعه بازار تهران
  • مراکز خرید عتیقه منوچهری
  • خیابان استاد نجات الهی
  • و...





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: